AMANAH IKHTIAR MALAYSIA PEJABAT WILAYAH PAHANG
NO.2, TINGKAT 1,JALAN DATO BAHAMAN 4,
PUSAT KOMERSIAL TEMERLOH,28000 TEMERLOH.PAHANG,TEL :092961434 FAX:092960165
Amanah Ikhtiar Malaysia..Membantu Keluarga Miskin Berikhtiar Menambah Rezeki
Kesempurnaan Kualiti Kecemerlangan Organisasi

Wednesday 23 November 2011

PROGRAM KURSUS MEREKOD KEWANGAN PERNIAGAAN KECIL AIM CAWANGAN MARAN, PAHANG

Disediakan oleh : Cik Noor Hidayah Pegawai Eksekutif (UPU)
GALERI GAMBAR

Program Sistem Merekod Kewangan merupakan program yang dianjurkan oleh pihak UPU bagi memberi pendedahan mengenai pengurusan akaun perniagaan. Ini bagi melahirkan usahawan yang lebih mantap serta sistematik dalam urusniaga perniagaan. Sistem Merekod kewangan secara lansung memberi petunjuk kepada tahap pencapaian perniagaan. Para peserta dapat memajukan perniagaan berlandaskan halatujuke arah usahawan yang berjaya.

Program ini telah dihadiri oleh sahabat dari Cawangan Maran seramai 29 orang. Peserta bagi program ini merupakan mereka yang mempunyai pengalaman 2 tahun dan ke atas di dalam bidang perniagaan. Program diadakan di Dewan Mesyuarat Bangunan Persekutuan Daerah Temerloh pada 28 Oktober yang lalu. Agenda program telah bermula dari pukul 8.00 pagi dan berakhir pada puluk 5.00 petang.


Sahabat telah didedahkan dengan kandungan kursus yang melibatkan teori dan juga praktikal dalam mencatat lejer perniagaan. Tenaga pengajar terdiri daripada Peg.Eksekutif UPU dan juga Pegawai Rancangan Wilayah Pahang. Pengurus Cawangan juga telah turut serta di akhir program dimana, sesi soal jawab ringkas yang diisukan oleh sahabat. Antara isu yang dibangkitkan ialah berkenaan dengan jumlah pinjaman besar dan tempoh bayar balik yang lebih panjang.
Sepanjang program, beberapa permainan simulasi minda dan kuiz turut diadakan . Program telah berjaya menarik minat dan pendedahan kepada para peserta berkenaan kepentingan sistem merekod kewangan. Ini dapat dilihat melalui pencapaian keseluruhan iaitu 89.96% serta komen-komen para peserta yang inginkan kursus lanjutan dan terperinci berkenaan pengurusan kewangan.

No comments:

Post a Comment