AMANAH IKHTIAR MALAYSIA PEJABAT WILAYAH PAHANG
NO.2, TINGKAT 1,JALAN DATO BAHAMAN 4,
PUSAT KOMERSIAL TEMERLOH,28000 TEMERLOH.PAHANG,TEL :092961434 FAX:092960165
Amanah Ikhtiar Malaysia..Membantu Keluarga Miskin Berikhtiar Menambah Rezeki
Kesempurnaan Kualiti Kecemerlangan Organisasi

Saturday 21 May 2011

Bengkel Transformasi Pengurusan Sistem Teknologi Maklumat

12/05/2011 - Pihak Unit Teknologi Maklumat (UTM) telah mengadakan Bengkel Transformasi Pengurusan Sistem Teknologi Maklumat untuk ketegori kakitangan Penolong Pegawai Kerja Sistem Wilayah (PPKs) , Pembantu Amanah Pengurusan Wilayah, Pembantu Amanah Sistem (PAS) dan Pembantu Amanah Pengurusan Cawangan.
Tujuan bengkel ini diadakan adalah untuk menerangkan tentang prosedur penyelenggaraan sistem maklumat, prosedur penyelenggaraan perkakasan komputer dan penggunaan email. Bengkel bermula pada pukul 9 pagi sehingga pukul 5 petang. Antara yang hadir pada bengkel tersebut adalah wakil dari UTM sendiri iaitu En Ab Ghafar B Mengan (Pegawai Teknologi Maklumat) dan En Sabri B Abu Bakar (Penolong Pegawai Kerja)
Dalam bengkel ini ternyata peserta bengkel didedahkan dengan perkara yang baru, yang dapat digunakan semasa menjalankan tugas nanti. Ini dapat mengurangkan kebergantung kepada PPKS kerana perkara-perkara yang kecil dapat diselesaikan dengan sendiri. Tentang penggunaan Email pula, ternyata ia lebih baik berbanding pengguan mesin fax. Sehubungan dengan itu diharapkan semua peserta dapat mengembangkan ilmu yang di perolehi daripada bengkel ini.

No comments:

Post a Comment